Hoe werkt adverteren op LinkedIn?

We hoeven je vast niet uit te leggen dat LinkedIn erg waardevol is voor een organisatie. Het laat zien wie je bent en het is een ideale manier om je netwerk uit te breiden en om in contact te komen met de doelgroep. Veel organisaties maken dan ook gebruik van advertenties op LinkedIn. Deze advertenties kunnen zeer effectief zijn en je als organisatie veel voordelen opleveren. Ben je benieuwd naar hoe adverteren op LinkedIn werkt? Lees dan snel verder!

Scoor met je eigen bedrijfspagina

Allereerst, is het belangrijk dat je goed scoort met je eigen bedrijfspagina voordat je begint met  LinkedIn adverteren. Hiermee bedoelen we dat je goede content op je pagina hebt staan, dat ook relevant is voor de doelgroep. Je LinkedIn pagina kun je namelijk zien als een visitekaartje. Als jij relevante content en informatie op je pagina hebt staan, zien consumenten in één oogopslag waar zij naar op zoek zijn. Je hebt dus al een voorsprong als je pagina professioneel en up-to-date is.

Doel campagne

Hierna is het tijd om het doel van je campagne te bepalen. Dit kunnen verschillende dingen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van je naamsbekendheid, meer verkeer naar je website leiden of bijvoorbeeld je engagement met de doelgroep vergroten. En zo zijn er nog wel tientallen doelen te bedenken. Conversie, leads, nieuwe medewerkers aantrekken, je kunt alle kanten op. Als het doel eenmaal bepaald is, kun je de campagne gaan inrichten.

Advertentie maken

Bij het maken van de advertentie is het belangrijk om de doelgroep in je achterhoofd te houden. Op wie specifiek ga je je richten? En wat moeten zij te zien krijgen? Je kunt hierbij kiezen uit advertenties, zoals teksten, afbeeldingen, vacatures en berichten. Bij het selecteren van een van deze advertenties, kun je vervolgens een budget instellen en een kostensoort en je advertentie is compleet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *