Een zelforganiserend team binnen jouw bedrijf

zelforganiserend team

Als ondernemer heb je al genoeg aan je hoofd. Zo zul je namelijk het hele bedrijf al moeten runnen, in de gaten houden of iedereen zijn werk wel doet, kijken of alles nog goed werkt qua apparatuur en noem het maar op. Dit kost veel tijd en het zou fijn zijn als je iets hiervan uit handen kon geven. Dit is echter niet het geval voor alle punten, maar wie zegt dat je altijd je personeel in de gaten moet houden. Je kunt namelijk ook werken met zelforganiserende teams. Deze teams zullen dan zelf het werk oppakken. Zelf de deadlines halen en dan ook zelf bepalen wanneer ze wat precies doen. Dit concept kan erg goed werken wanneer je gemotiveerd personeel hebt. Deze mensen kun je vertrouwen met de vrijheid en je zult zien dat het werk allemaal netjes optijd af komt.

zelforganiserend team

Controleren

Zo af en toe zal het wel nodig zijn om te kijken of alles werkt binnen een zelforganiserend team. Zo kun je zelf pols hoogte nemen, maar je kunt ook tussentijdse doelen stellen en deze opvragen op de deadline. Je zal dan namelijk zien dat alles op schema loopt en dat je je dus nergens zorgen om hoeft te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *